نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

بررسی عملکرد سپاهان و فولاد ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر: ۱۰۵۰۵۲
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
بررسی عملکرد سپاهان و فولاد ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا
تیم‌های فولاد و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا دور رفت مرحله گروهی را پشت سر گذاشتند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ پیروزی فولاد و شکست سنگین سپاهان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا باعث شد نمایندگان کشورمان در رده‌های دوم و سوم گروه‌هایشان قرار داشته باشند. در پایان مرحله گروهی، پنج تیم مستقیم به پلی‌آف راه پیدا می‌کنند و سه تیم برتر پنج گروه به آن‌ها ملحق می‌شوند تا مرحله بعدی را تشکیل دهند.

فولاد خوب برد، سپاهان بد باخت

شاگردان جواد نکونام موفق شدند در تقابل با آهال ترکمنستان با یک گل در دقیقه‌۷+۹۰ به پیروزی برسند و به بردی شیرین دست یابند و با چهارامتیاز در رده دوم گروه‌C قرار بگیرند. در دیگر‌دیدار این گروه الغرافه با هدایت استراماچونی در تقابل با شباب‌الاهلی پیروزی را در دقیقه‌۱+۹۰ از دست داد؛ اما با پنج‌امتیاز در صدر گروه C‌بالاتر از فولاد ایستاد. سعید عزت‌اللهی به‌صورت ثابت برای الغرافه بازی کرد؛ اما در‌آن‌سوی میدان احمد نوراللهی که از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت، در دقیقه‌۶۶ تعویض شد. شباب‌الاهلی هم در این گروه با سه امتیاز سوم است و آهال نیز یک‌امتیازی است.

در دیگر‌بازی بامداد دیروز، سپاهان در مصاف با التعاون عربستان با سه گل مغلوب شد. سپاهانی‌ها در این بازی از دقیقه‌۱۰، مدافعشان را از دست دادند و ده‌نفره شدند. شاگردان نوید‌کیا با این باخت در امتیاز سه باقی ماندند و التعاون شش‌امتیازی شد و در صدر گروه ایستاد. الدحیل، تیم قطری این گروه، نیز با درخشش ستاره برزیلی‌اش با سه گل از سد پاختاکور ازبکستان گذشت تا این تیم هم شش‌امتیازی شود و بالاتر از سپاهان بایستد. شاگردان نویدکیا با سه‌امتیاز در رده سوم این گروه قرار دارند. سپاهان به‌خاطر پیروزی در بازی رو‌در‌رو مقابل پاختاکور ازبکستان در رده سوم گروه قرار دارد.

امیدواری نکونام به دور برگشت

قرمز‌و‌نارنجی‌های اهوازی تا‌اینجای‌کار عملکرد قابل قبولی در گروهشان داشته‌اند. فولاد بعد از تساوی در اولین بازی این گروه که اتفاقا مقابل تیم الغرافه رقم خورد، در گام دوم به‌مصاف شباب‌الاهلی رفت و دومین تساوی خودش در این رقابت‌ها را نیز به دست آورد. اما کار فولاد در آخرین بازی دور رفت گره خورد. تیم آهال ترکمنستان که از همان ابتدا مشخص بود ضعیف‌ترین تیم این گروه است، فولادی‌ها را به دردسر انداخت و در‌حالی‌که از شروع نیمه دوم ده‌نفره شده بود، به‌خوبی مقابل شاگردان نکونام مقاومت کرد؛ اما کولیبالی در دقیقه‌۹۷ مزد برتری فولادی‌ها را داد و گل سه‌امتیازی این تیم را به ثمر رساند.

نماینده کشورمان در دور برگشت در اولین مسابقه دوشنبه‌شب به‌مصاف همین تیم آهال می‌رود و امیدوار است با یک پیروزی احتمالی در این بازی، صدرنشین این گروه شود. شباب‌الاهلی دومین حریف فولاد در دور برگشت است که بامداد جمعه مقابل این تیم قرار خواهد گرفت. شاگردان نکونام با کسب امتیاز از این بازی می‌توانند در یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها تا حدود زیادی خیالشان را بابت صعود از این مرحله راحت کنند. فولادی‌ها اگر در دو بازی پیش‌رو کوتاهی کنند و کار را به بازی آخر بیندازند، احتمالا مقابل الغرافه به مشکل خواهند خورد.

کار سخت نویدکیا برای صعود

طلایی‌پوشان کشورمان در گام اول فوق‌العاده ظاهر شده و مقابل پاختاکور با نتیجه ۳‌بر ۱ پیروز شدند؛ اما در دو بازی بعدی با بدشانسی مطلق روبه‌رو شدند. شکست با یک گل مقابل الدحیل آن‌هم در‌شرایطی‌که شاگردان نویدکیا در بیشتر دقایق بازی تیم برتر میدان بودند و شکست سنگین مقابل التعاون، سپاهان را در جایگاه سوم این گروه قرار داده است.

در دور برگشت کار نماینده کشورمان سخت‌تر از دور رفت خواهد بود، چرا‌که بامداد سه‌شنبه و در اولین گام باید مقابل التعاون صدرنشین قرار بگیرد. نماینده سعودی برای صعود از این گروه مطمئنا همه تلاشش را خواهد کرد و این کار سپاهان را سخت‌تر از قبل خواهد کرد. تیم نویدکیا اگر می‌خواهد به‌عنوان تیم اول صعود کند، از همین بازی اول باید سه امتیاز را کسب کند؛ در‌غیراین‌صورت باید تمرکزش را برای لیگ داخلی و بازی‌های باقی‌مانده بگذارد. پاختاکور و الدحیل هم بازی‌های آینده سپاهان در این گروه خواهند بود و به‌طور‌قطع کار شاگردان نویدکیا اگر به هفته آخر بکشد، هرنان کرسپو و تیمش به‌راحتی به این تیم باج نخواهند داد.

با وجود دو پیروزی و یک تساوی سپاهان در پایان دور برگشت ده امتیازی می‌شود و با توجه به گروه‌های سال گذشته که یک تیم ۱۳ امتیازی و دو تیم ده امتیازی به عنوان تیم‌های دوم برتر به دور بعد صعود کردند، به احتمال بسیار زیاد در صورت بهتر کردن تفاضل گلش می‌تواند به عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر به دور بعد صعود کند. ضمن آنکه به عنوان مثال این شانس را دارد تا با همین میزان امتیاز در صورت برخورداری از تفاضل گل بهتر نسبت به حریفان در رده اول قرار بگیرد و به مانند استقلال تاجیکستان در فصل گذشته با ده امتیاز به دور بعد صعود کند (برای مثال سپاهان الدحیل و پاختاکور را شکست بدهد و با التعاون مساوی کند و ده امتیازی شود، الدحیل التعاون را شکست بدهد و با پاختاکور مساوی کند و التعاون هم مانند دور رفت پاختاکور را نبرد؛ در این صورت سپاهان می‌تواند به شرط برخورداری از تفاضل بهتر، در صدر گروه قرار بگیرد که احتمال آن پایین، ولی شدنی است.).

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->